új dolgok

2013.06.02. 12:07

Megpróbálom röviden összefoglalni, mi minden történt a freeblog halála óta.

Először is, ami már régen érett, megváltam munkahelyemtől. Ennek folyománya, hogy a Somló-hegyre költöztem, ahol a hegy egyik(?) legjobb borosgazdájánál tanulom a mesterséget. A napi munka végén meg irány Zala, s folytatom hobbi(t)ként azt, amit addig kötelezően csináltam. :-)

130602_somlo.jpg

A korábbi bejegyzések valamelyikében – még a másik blogon – említettem, hogy Józsi bácsi szőlejét (a csáfordi Déloldal-dűlőben, majdnem az eddigi területeim mellett) szívesen megművelném. A terület elég nagy, de nagy részén már nincs szőlő, sőt, sok helyen dzsungel, gaz veri fel. Ahol még él a szőlő, ott tizenkét soron közel háromszáz tőke díszlik, főleg olaszrizling. A szőlő az utolsó pillanatban lett megmentve, már tavaly se nagyon volt metszve, így az idei rendbetétel nagyon hiányzott neki. A történet és a beszélgetés Józsi bácsival végül úgy alakult, hogy megegyeztünk az árban, és megvásároltam (illetve jogilag és pénzügyileg még nem, majd csak ősszel, de addig is én művelem) a területet. Ide is lehet majd bőven telepíteni.

130602_jozsibacsiszoloje.jpg

Közben az összes boromat lepalackoztuk, az utolsó körben április végén készült el a csáfordi rozsdás. Végül évjárat-házasítás lett, mivel a '12-es bort túl lágynak találtam, így a 150l borhoz felbontottunk néhány palack elsőborom cuvée-t '10-ből és szintén pár üveg andi&peti házasítást '11-ből Tamás bácsival. Természetesen kóstolót rögtönöztünk, és igyekeztünk kicsiben (1-2 dl) kipróbálni, milyen lesz a végeredmény.

Áprilisban volt a Zalaszentgróti Hegyközség éves borversenye, amin az Illatos nevű borom ezüstérmet kapott. Úgy tűnik, ezt a borstílust érdemes készíteni, mert népszerű tud lenni.

2013_04_hegyközségi_ezüst_kicsi.jpg

Fontos még elmesélnem, hogy a korábbi területek rendbetétele folyamatosan alakul, a telepített szerémi zöld terület (egyébként mind a 120 oltvány megeredt, egy kivétellel, amit kitapostak a télen a „vadak”) melletti részen egy sort átoltottam szerémire, az olaszrizling-tábla melletti tőkéket meg rizlingre. Összesen 108 oltást csináltam végül, én is meglepődtem, hogy ennyi lett.  Kíváncsi vagyok, mennyi indul meg belőlük.

Közben az is kiderült, hogy a teljes területem lekaszálása immár közel négy napot vesz igénybe, úgyhogy remélhetőleg nem kell majd gyakran kaszálni...

A bejegyzés trackback címe:

https://medvebor.blog.hu/api/trackback/id/tr975340019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása